fredag den 28. februar 2014

Rundtur i haven

Det er svært ikke at blive begejstret hvert år når Påskeklokker, Vintergækker og andre forårsplanter springer ud. Her er lige en lille tur rundt i haven.
Lysegul Påskeklokke
En grøn ukendt Påskeklokke, der har mindre blomster og mere fligede blade.
Dobbetl rød Påskeklokke.
En Påskeklokke med præstekrave.
Rød-sort Påskeklokke.
Bredbladet Vintergæk med runde kronblade.
Jeg har fået den af en der hedder Dorte, derfor hedder den også det her,
 ellers kan jeg ikke holde styr på de forskellige vintergækker.
Vintergæk med vinger!
Hvem elsker ikke dette syn, selvom det er det samme hvert forår.

Havehilsen
Kirsten Bengtson

www.thyboesminde.dk

5 kommentarer:

  1. Dette var et vakkert syn! Herlige vår :)

    SvarSlet
  2. Herligt syn, tak for turen rundt i din have.

    SvarSlet
  3. Jeg ku godt lide de grønne påskeklokker og den dobbelte rosa! Og de specielle vintergækker har også fundet plads i mit (blomster-)hjerte,selvom der kun er tre slags i min egen have...endnu

    SvarSlet
  4. Hej Kirsten.

    Tak for synet.
    Jeg har en "gul" påskeklokke ved navn "Lemon King" der minder utroligt meget om din grønne. Jeg skal lægge billeder ud når den er helt udsprunget. Jeg købte den for en del år siden af en samler i Søllerød og har nurset om den siden. Jeg har faktisk små frøplanter af den i år - for første gang.
    God weekend
    Helga

    SvarSlet
  5. vintergækker er de bedste til at gøre en glad i den sne vinter og tidlige forår.. og vintergækken fra en der hedder Dorthe er da skøn
    KH
    Marianne

    SvarSlet