mandag den 10. juni 2013

Tid til plantemarked

Næste weekend står i plantemarkedernes tegn. Først en tur til Aalborg lørdag d. 15. juni kl.11 - 16 og dernæst en tur til  Elipsehaverne på Djursland søndag d. 16. juni  kl. 12 - 17.

I Aalborg er der plantemarked i Øster Anlæg - Bonnesensgade/Teglværks Allé/Sjællandsgade. Et skønt sted at holde plantemarked med hyggelige stier og flotte træer. Her kan man købe næsten alt hvad hjertet begærer til haven. Fri entre. Thyboesminde Stauder deltager med salgsbod.
Se mere om arrangementet på Haveselskabet - Aalborg Kredsens hjemmeside her

Udsnit fra den gule have i Ellipsehaverne.
På Djursland er der havefestival i Kjeld Slots Ellipsehaver, hvor der er plantesalg og foredrag både lørdag d.15 og søndag d. 16. Haven er anlagt med ellipser som grundform, det giver mange spændende bede og rum, samt en god helhed. Haven er på ca. 7000 m2 og er beliggende i Hyllested, Hyllested Bygade 23, 8400 Ebeltoft.  Entre 50 kr. Thyboesminde Stauder deltager med salgsbod om søndagen.
Læs mere om arrangementet på Kjeld Slots blog her.
Stuehus med spejlbassin i Ellipsehaverne
Jeg glæder mig til at møde glade havemennesker på begge plantemarkeder. Det er altid ganske berusende at deltage i sådanne arrangementer, at få en god havesnak og at blive inspireret.
Da jeg ikke kan være to steder på en gang, er det Marianne , der passer biksen på Skivervej 80 om lørdagen.

Håber at se nogle at alle Jer haveglade mennesker derude :o)
Havehilsen
Kirsten Bengtson

www.thyboesminde.blogspot.com

2 kommentarer:

  1. Hej Kirsten.

    Så fik jeg læst lidt på bloggen. Og set dine indlæg. Jeg har fundet et lille frøbarn af en geranium med nogle anderledes spættede blade. Den må du lige hjælpe mig med at bestemme ved lejlighed.

    Vi ses lørdag.
    Helga

    SvarSlet
  2. Jeg regner med at komme både til Aalborg og til Havefestival, så måske ses vi.
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet