søndag den 31. marts 2013

Planteskolen åbner på onsdag

men vent lidt med at komme på besøg. Alt er pakket ned endnu og der er ikke mange spirer fremme.
Der er fiberdug over alle bedene endnu og jeg tør ikke pille det af før nattefrosten er væk. Når solen skinner så flot om dagen, vil planterne gerne igang med at vokse, desværre svides de ganske nemt af frosten om natten. Så vi venter og venter......
Landhønsene kom lige forbi, da jeg stod på broen for at tage et billede. Det er superskønne høns at have i haven, selvom de skraber ødelægger de stort set intet. De er dog ikke egnede i mindre haver, da de gerne flyver. Smukke er de og den stamme vi har er utrolig tillidsfulde. Når jeg arbejder i haven, kommer de altid hen og skal hjælpe med at finde spiselige lækkerier i jorden :o)
Heldigvis er der trøst at hente ovre i haven, for trods frost og kulde er de små helt blå Iris reticulata begyndt at blomstre og ligeledes deres halvsøster Iris 'Katharine Hodgkin', der er sart lyseblå. Man kan ofte købe dem hos købmanden her i foråret, så smid dem ikke ud, når de er færdige med at blomstre, plant dem ud i haven. De kan også købes om efteråret som knolde til at sætte, ligesom tulipaner og påskeliljer.

Planteskolen åbner på onsdag d.3.april, og selv om planterne ikke er vågnet endnu af vinterdvalen er jeg klar til en havesnak, hvis du skulle kommer forbi.
Åbningstiderne i år er:

Onsdag:  kl.10 - 21 (læg mærke til udvidet åbningstid)
Torsdag: kl. 10 - 17
Fredag:   kl. 10 - 17
Lørdag:   kl. 10 - 17 (lørdag lukket i juli)


Søndag:  lukket

Mandag og tirsdag:  lukket - webbutik ordrer pakkes og sendes 

Havehilsen
Kirsten Bengtson




5 kommentarer:

  1. Hvor er det en statelig hane.

    Det må være lidt mærkeligt at være planteskoleejer lige nu. Vi andre sukker også over vejret, men for dig må det være lidt som en lockout.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er det også, men så får jeg malet og skiftet plastik på min plantetunnel. Forår og sommer må jo gå i et i år.

      Slet
  2. Jeg tænker ofte på jer planteskoleejere for tiden. Håber I får et godt salg, når det hele går igang, for I har godt nok måttet vente længe?! God fornøjelse med åbningen :D

    Hjerteligst

    SvarSlet
  3. Jamen så venter jeg da, men jeg skal helt sikkert op til dig til sommer:-)
    Hvor er dine iris dejlige.
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, du skal være velkommen, og du må gerne give dig til kende :o)

      Slet