tirsdag den 18. september 2012

Mystisk sort floks....

...eller som den hedder på latin Phlox paniculata 'Mystique Black'. Det mystiske ved denne floks er at den faktisk ikke springer rigtig ud. Den står med knopperne rigtig længe og til sidst begynder blomsterne at folde sig ud, for dog at visne kort tid efter. Så dens kvalitet er at stå i knop.

Allerførst er knopperne meget mørke, efterhånden bliver de mere og mere limegrønne.




Den ligner næsten en hortensie i denne fase. Den er god i buketter og holder længe afskåret. En floks der vinder ved nærmere bekendtskab, så nu får den også lov at bo i min have :o)

7 kommentarer:

  1. Det var da en rigtig fin phloks du har fundet der, de nye de laver er godt nok specille forhold til de mere gammeldags typer, men intressant det er den..

    Hilsen Helle

    SvarSlet
  2. Nøj hvor er den flot! Den skal der vist findes plads til :-) Håber du har den i planteskolen?
    Venligst
    Tina :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har jeg, billederne er ude fra planteskolen :o)

      Slet
  3. Og blive den lyserød/grøn til sidst?

    SvarSlet
    Svar
    1. I år tror jeg slet ikke de springer helt ud, men jeg kan se på billeder fra sidste år, at den bliver rosa med grønne tipper, så dit bud var helt rigtigt.

      Slet
  4. Waauu, hvor er den bare flot. Man bliver da bare klogere hver dag her på bloggen, jeg vidste ikke at der fandtes en sådan smuk og meget speciel floks.

    SvarSlet
  5. Wow, den er flot! Endnu en " kan ikke leve uden" suuuuuuuuuuuuk, hhehehehe
    For den da , den er da fantastisk ( sammen med alt det andet der er det!!!!) Hahahahahaha :0)

    SvarSlet