onsdag den 12. september 2012

Klipning af buksbom

Jeg ved ikke helt, hvornår den bedste tid er at klippe buksbom, men jeg ved, at det er sidste chance nu, og jeg nåede det ikke i løbet af sommeren. Så jeg lånte en lille buksbom-trimmer af min mor, en med batteri. Det gik som en leg i den småbladede buksbom, og selv den storbladede klarede trimmeren.
Nu er mine kugler, kegle og kok rigtig flotte igen. Jeg mangler kun at rive alt afklippet op og væk....
2 kugler i 1
En gammel buksbom, der må siges at have en lidt flad facon.
En broget buksbom, der vokser i stenbedet.
En lidt skæv kegle, der mistede halvdelen af grenene i en af de hårde snevintre.
Nu hjælper det på det, og et par år til og den er tæt igen. (og måske lidt mere lige)
Og til sidst min stolte hane/kok. Den er i storbladet buksbom og efterhånden mandshøj.
..... i min verden er det 160 cm :o) 
Her fra den anden side.

5 kommentarer:

  1. Waauu..hvor ser det godt ud, det har du sans for:-)

    SvarSlet
  2. Så var den lille trimmer alligevel go
    frem for fåresaksen
    Trimmeren er den fra Boch som har en lille hæk klipper og lille fremadrettet klipper ?????

    De er blevet rigtig flotte



    hmmmmmm............ skulle måske trimme mine buskbomkugler

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er en Bosch og jeg har brugt den fremadrettede klipper. ligner en rigtig grov fåreklipper, det var supernemt. Det tog flere dage, da maskinen skal lades op et par gange, så der er heller ingen stress.:o)

      Slet
  3. Flotte buskbomkugler, jeg har også sådan en Bosch, men kun en buskbom. Heldigvis kan den bruges til andet :)

    SvarSlet