tirsdag den 4. september 2012

Efterårsblomstrende skærmplante


Jeg må lige vise den igen, jeg har vist den før i et havebrev, men Selinum wallichianum er så flot i år.


Selinum wallichianum har fjerlette blade, røde stængler og kniplinge hvide skærme. Jeg har Selinum 2 steder i haven. En oppe ved huset i mere tør og solrig jord, og en nede i staudebedet i sandblandet lerjord og vandrende skygge. Planten oppe ved huset er ca. 100 cm høj og planten i staudebedet er ca. 160 cm.


Selinum wallichianum er en staude og kommer igen år efter år. Dog er jeg ikke klar over om det er en staude der bliver 5, 10 eller 15 år. Det må vise sig, den har nu levet i min have i 4 sæsoner. 





2 kommentarer:

  1. Den er ualmindelig smuk. Gad vide om jeg ikke er nødt til at eje den :o)

    SvarSlet
  2. Sad lige og tænkte det samme som Lisbeth den er vist nødt til at komme hjem til mig engang.Og især når den godt kan lide lidt tung jord.
    Hilsen Helle

    SvarSlet