fredag den 31. august 2012

Anemone 'Wild Swan'

Da jeg fornylig skulle bestille planter fandt jeg en meget spændende og ny høstanemone. Det vil sige den blomster faktisk fra forsommeren til efteråret. Blomsten er enkel hvid med blålig bagside. Utrolig smuk.
Anemonen stammer fra Elizabeth Macgregors planteskole i Skotland. For ca. 10 år siden blev den fundet i et hold anemone-frøplanter, Elizabeth spottede den ud, da den adskilte sig væsentligt fra de andre frøplanter.


'Wild Swan' bliver på sin plads og breder sig ikke som mange andre anemoner med tilvækt ind i naboplanter. Blomstringstiden er utrolig lang, fra juni til oktober. For at fremme den længe blomstring plantes 'Wild Swan' i en næringsrig jord. der ikke bliver alt for tør. Den bliver ca. 50 cm høj.



Anemone 'Wild Swan' blev tildelt prisen 'Chelsea 2011 Plant of the Year'.

5 kommentarer:

  1. Hej Kirsten
    Velkommen i Blogland, det lyder til at være en skøn plante, den vil jeg kigge nærmere på.
    Havehilsener
    Lisbeth

    SvarSlet
  2. Tillykke med den først blog indlæg. Håber at vi kan læse om flere fantastiske planter.

    SvarSlet
  3. Dejlig at du blogger nu ;-)

    SvarSlet
  4. Ja super at du blev blogger Kirsten velkommen i et dejligt forum hvor skønne ting bliver vist som du jo allerede har gjort her.. Hilsen Helle

    SvarSlet
  5. Det er en meget smuk plante. Jeg vil overveje at plante den i min nye have , når den engang er klar.
    Mange hilsner
    Margit

    SvarSlet